KOMOSA RYŻOWA Z CUKINIĄ

KOMOSA RYŻOWA Z CUKINIĄ

Kontynuuję temat komosy/quinoa. Było na słodko a teraz będzie na słono 🙂 Dla każdego coś fajnego. Tym razem skupiłam się na trójkolorowej, ale nie musi być taka. Może być też na przykład czarna.

Jest smacznie nie tylko dlatego, że komosa ma orzechowy smak, ale wspaniale komponuje się z marynowaną cukinią, którą proponuję tym razem. Właśnie kupiłam specjalną obieraczkę do warzyw, która wyczynia cuda – powstała dzięki niej cukinia a’la spaghetti ! To co zabieramy się z ochotą do pracy?

Czas przygotowania:

  • cukinia na kilka godzin powinna poleżeć w oliwie
  • 30 minut

Składniki:

  • cukinia średniej wielkości
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (do kupienia tu:)
  • ząbek czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • 1/2 szklanki komosy ryżowej (do kupienia tu:)
  • łyżeczka masła ghee
  • może też być pomidorowe pesto – przepis tu: http://www.orkiszoweblog.pl/pesto-z-suszonych-pomidorow/

Przygotowanie cukinii a’la spaghetti: cukinię obieramy ze skórki, czosnek drobno kroimy. Cukinię za pomocą specjalnej obieraczki (jest na zdjęciu) dzielimy na paski. Gotową zalewamy oliwą z oliwek, dodajemy czosnek, sól i pieprz a następnie mieszamy. Tak przygotowane spaghetti zostawiamy na kilka godzin.

Komosa: wrzucamy odmierzoną ilość komosy/quinoa do garnka, zalewamy wodą w proporcji 1:2, dodajemy sól oraz masło ghee – dzięki ghee komosa nie wykipi :). Gotujemy ok 15 minut aż woda wyparuje a komosa będzie miękka. Wyłączamy ogień i pozwalamy komosie “dojść”. Jeszcze ciepłą łączymy z cukinią. Możemy dodać jeszcze pomidorowe pesto i gotowe 🙂

Smacznego!

Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *