KASZA ORKISZOWA – CIEPŁE ŚNIADANIE!

KASZA ORKISZOWA – CIEPŁE ŚNIADANIE!

Gdy na dworze mróz koniecznie trzeba się ogrzać od środka. Wyjście z domu to odważna decyzja – a wyjście z domu bez ciepłego  śniadania to katastrofa!
Dziś polecam:  ziarno orkiszu – natura termiczna ogrzewająca, cynamon – ogrzewający, orzechy włoskie – natura termiczna ogrzewająca ….
Orkisz to cenne źródło witamin B2, B3, błonnika, fosforu, miedzi, białka i tłuszczów. Choć należy do tej samej grupy co pszenica często jest dobrze przyswajalne przez osoby borykające się z nietolerancją glutenu. Spróbować warto 🙂

Czas przygotowania:
dzień wcześniej wieczorem zalewamy całe ziarno wodą
20 minut gotowanie ziaren
10 minut przygotowanie dodatków

Składniki:
– 1 szklanka suchego ziarna orkiszu (śniadanie dla 2 osób)
– 1 płaska łyżeczka soli
– 2-3 łyżeczki cynamonu
– garść orzechów włoskich
– 1 jabłko

– miód do polania – może być 🙂

Ziarno, które przez noc moczone było w wodzie – ma to na celu przyspieszenie gotowania, odcedzamy i przepłukujemy. Wrzucamy do garnka z gotującą się, lekko posoloną wodą (stosunek 1:1 lub trochę więcej wody) i na małym ogniu gotujemy około 20 minut. W tym czasie obieramy ze skórki jabłko i kroimy w kostkę. Lekko kruszymy orzechy.
Kiedy ziarno jest już ugotowane wsypujemy cynamon, jabłko i orzechy. Pozostawiamy na minimalnym ogniu 2 minuty. Po tym czasie lekko mieszamy składniki i …… śniadanko gotowe. Chętni polewają miodem.

 

 

Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *