HUMMUS Z KAPARAMI

HUMMUS Z KAPARAMI

Ciągle poszukuję czegoś co będzie można położyć na chlebie i zapakować synom do torby kiedy biegną do szkoły czy na uczelnie. Stałam się mistrzem w przygotowywaniu pesto, które jak się okazuje może znaleźć się w “szkolnej śniadaniówce”.

Wariantów pesto powstało już kilka. Nie wszystkie znalazły się na blogu, aby was nie zamęczać. Wierzę jednak w kreatywność czytelników bloga 😉 Dzisiaj podzielę się przepisem na pastę z ciecierzycy z dodatkiem tahini zwanej hummusem. Zapewne część z was wie już i przygotowuje samodzielnie hummus, ale na pewno są tu i tacy, którzy jeszcze nie spróbowali. A że przygotowanie nie jest skomplikowane  to zapraszam do kuchni 🙂

Czas przygotowania:

  • przez noc moczymy ciecierzycę
  • 10 minut

Składniki:

  • 250 ml suchej ciecierzycy (1 szklanka)
  • 2 -3 ząbki czosnku
  • algi wakame – kilka, (do kupienia tu:)
  • 1 łyżka tahini (do kupienia tu:)
  • 2/3 szklanki oliwy z oliwek, np tej –  (do kupienia tu:)
  • 1 łyżka kaparów odsączonych z zalewy

Ciecierzycę moczymy przez noc lub robimy to rano, aby wieczorem przygotować hummus 🙂 Po namoczeniu gotujemy w dużej ilości lekko osolonej wody aż do miękkości z dodatkiem alg. A dlaczego algi wakame? Ponieważ działają moczopędnie, nawilżają suchość, zmiękczają stwardniałe tkanki i masy. Wzmacniają płyny jin. Przekształcają i rozpuszczają patogenny śluz. Wspomagają przeciwdziałanie powstawaniu narośli i guzów. Wakame to jeden z wodorostów posiadających największą zawartość wapnia. Do blendera wrzucamy ugotowaną ciecierzycę razem z algami, tahini, pokrojony drobno czosnek, dodajemy oliwę oraz kapary i blendujemy aż do uzyskania gładkiej pasty.

W planach mam przygotowanie hummusu z sosem barbecue. A przepis na sos wkrótce na blogu 🙂

Smacznego!

Drukuj