FALAFELE

FALAFELE

Ciecierzyca. Czy zauważyliście, że kształtem przypomina serce? I właśnie na nie według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej bardzo dobrze wpływa. Zawiera więcej żelaza niż inne warzywa strączkowe. Kto potrzebuje białka? Proszę bardzo – jemy ciecierzycę 🙂 Zróbmy pyszne falafele!

Wiele osób źle trawi strączkowe (ciecierzycę). Aby złagodzić te objawy lub całkowicie je wyeliminować pamiętajcie o namaczaniu roślin strączkowych. W tym przepisie będzie to niezbędne. Dzisiaj przygotujemy razem wspaniałe falafele. Raz zrobicie i już nie przestaniecie 🙂

Czas przygotowania:

  • min. 12 godzin namaczamy ciecierzycę
  • 30 minut

Składniki na 4 porcje:

  • 250g suchej ciecierzycy (do kupienia tu:)
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek do podsmażenia cebuli i czosnku
  • pęczek kolendry lub natki pietruszki – u mnie kolendra
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego (kumin)
  • łyżeczka ostrej papryki w proszku
  • łyżeczka sody lub proszku do pieczenia
  • sól, pieprz do smaku
  • olej ryżowy do smażenia (do kupienia tu:)
  • wok – jeśli ktoś ma 🙂

Namoczoną ciecierzycę odsączamy na sitku i wkładamy do miski. Cebulę i czosnek kroimy w kostkę i podsmażamy delikatnie na oliwie. Kolendrę lub natkę siekamy, dodajemy do ciecierzycy. Następnie dokładamy cebulę i czosnek. Dodajemy przyprawy, sodę i miksujemy aż do uzyskania jednolitej masy. Doprawiamy solą i pieprzem. Z gotowej masy lepimy kulki wielkości orzecha włoskiego. Będzie ich około 24-25 🙂 W woku lub na głębokiej patelni rozgrzewamy olej ryżowy. Smażymy kuleczki na złocisty kolor. W woku można odsączyć je na raszkach a jeśli robimy to w patelni wykładamy na papierowy ręcznik. I mamy pyszne falafele, które możemy podać z sałatą – zieloną, wiosenną, rukolą lub roszponką lub czym tam chcecie. A jeśli chcecie wprowadzić wszystkich w błogostan – przygotujcie jeszcze to tego hummus 😉

Smacznego!

Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *