BUDYŃ Z KASZY JAGLANEJ

BUDYŃ Z KASZY JAGLANEJ

Kasza jaglana ma właściwości zasadotwórcze, jest bogata w witaminy z grupy B, zawiera wapń, fosfor, potas. Jeśli brakuje wam żelaza – sięgnijcie po kaszę jaglaną – ma go najwięcej ze wszystkich kasz.

Kasz jaglana jest naturalnym źródłem krzemu – moje drogie panie – chcecie mieć piękne włosy i paznokcie? Jedzcie kaszę jaglaną! Och, można by wymieniać jeszcze wiele właściwości dobroczynnych tego ziarna, ale zajmijmy się przygotowaniem budyniu.

Czas przygotowania:

  • 20 minut!

Składniki na 4 miseczki:

  • 0,5 szklanki suchej kaszy jaglanej (do kupienia tu:)
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 szklanka napoju roślinnego – u mnie jest to orkisz z migdałem
  • 2 łyżki ksylitolu (do kupienia tu:)
  • 5-6 bardzo dojrzałych śliwek – mogą być też inne owoce, np. maliny
  • syrop daktylowy do polania budyniu – jeśli ktoś lubi

Do garnka wrzucamy kaszę jaglaną i przez chwilę prażymy – aż poczujemy lekki orzechowy zapach. Następnie zalewamy kaszę wodą, przykrywamy i gotujemy na małym ogniu przez 1o minut aż do wyparowania wody.  W tak zwanym między czasie zajmujemy się śliwkami – kroimy na pół i wyjmujemy pestki. Gdy kasza jest gotowa przekładamy ją do miksera, dodajemy napój roślinny, ksylitol oraz śliwki lub inny owoc. Wszystko razem miksujemy na gładką masę i następnie przekładamy do miseczek.

Smacznego!

Przepis dedykuję mojej koleżance Kasi, która stara się, aby Jej córeczki jadły zdrowo i czasem brakuje Jej już pomysłu co włożyć do szkolnej śniadaniówki 😉

Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *